Sunday, November 21, 2010

Oh Pelangi Petang

Drama kat TV2 ni ulangan rasanya. Cerita lama dah ni. Mak mertua dia benci gila dengan perempuan A ni. Sebab dia bukan menantu pilihan. Husband dia tak nak kahwin dengan perempuan B pilihan mak dia. Agaknya dorang ni dulu pernah bercinta or bertunang ke apa entah. Alaa tak tengok dari mula lah pulak.

Perempuan B ada lelaki lain kot. Lepas tu lupa lelaki ni. ye ke memandai je aku buat cerita haha. Lelaki ni jumpa perempuan A. dia ni janda anak satu. Lagi bertambah benci pulak mak lelaki ni. Macam-macam maki hamun kat perempuan A ni. tapi bagus gila dia ni penyabar pulak orangnya kena hina pun tak kisah yeee. Kalau aku hawing balik je orang tu. Emo lak.

Lepas kahwin mak si lelaki ni buat baik pulak dengan perempuan A ni. Siap ajak tinggal bersama dengan dia. Bagusnya perempuan ni terima pelawaan tinggal dengan mak mertua. Ada ke menantu yang sebaik ni sekarang ni? hehe. Maksud aku.. bila lepas dah hina teruk-teruk kena keji macam-macam lepas tu nak kena hadap pulak? Tu lah dia.. aku nak cakap kalau ada isteri macam ni sekarang memang aku tabik spring. Respek gila.

Tapi mak mertua dia kurang ajar ok. Penipu. Ada udang sebalik batu. Apa kesudahan cerita ni? Aku malas nak tunggu la.

Sebenarnya aku buat entri sebab tadi scene perempuan tak bersalah tu teringat kisah husband dia "kutip" dia masa dia susah dulu. Dia ikhlas ambil perempuan tu sebagai isteri dia. Part tu lah keluar lagu Pelangi Petang lagu Sudirman ni. Wah sayu ok. Aku kan ada kenangan lagu tu hihihi. Aku pun bagai di"kutip" gak dulu. Ceh kutip tu perkataan kurang ajar lah haha.

Aku dah nak abis entri cerita kat tv ni pun dah nak abis. perempuan ni dah beranak. Tapi keluar lagu Kau Pergi Jua pulak. Konpem dia mati kejap lagik. Sayuuu!

Esok (pagi ni lah) kena bangun awal. nak pergi konvo tadika Marsya. woo tahun depan masuk darjah 1. hari ahad pebarang bangun awal!